Biky 33 km

Jasno, -1 st.

Asi 18 –

Prvního první hodinu po poledni to na Rantlu vře. Endura, silničky i klasické biky patřící skoro dvacítce cyklistů předurčují zajímavou diskuzi o výběru trasy. Jde to ale více než rychle. Mrzne totiž. Padne Lipová Lhota a jedem. Teprve u nádraží vidím, že náš balík čítá z celkového počtu jen deset kusů. V družném hovoru tak valíme přes Tedražice a stoupáme na Lipovku. Tam se loučíme s dvoumužnou skupinkou silničářů (bří Mourečkové) a bočíme na hřeben k Mířenicím. (Uprostřed pustého hřebene jede proti osamělý cyklista – a on to Víča.) Ke vsi ovšem nemíříme a odbočujeme na louky do Bohem zapomenutého údolí na kilometry daleko od vší civilizace. Tomu kraji vévodí velká zřícenina kdysi slavného statku Bohov. Blížíme se k ní po mýtinách, loukách i cestě v jednom místě rozježděné stromotěžařskou technikou ve slušně hluboké bahnité brázdy. Naštěstí zmrzlé protože jinak, jak někdo trefně poznamená, by tam Jakr zapadla až po pás. Nad Bohovem vydechneme a pořídíme fotodokumentaci. Polní cestou a občas po zamrzlých loužích dorazíme do Budětic. Odtud kousek po silnici a odbočíme k rybníku a hezkou bikovinou k Vintířově studánce. Zde technická lávka s průjezdem na šířku řidítek a po louce a přes hlavní silnici dojedeme k Otavě. Tu překonáme žichovickým mostem a opět podél řeky a dále vzhůru přes nádraží a k Čimickému jezírku. Tam cedulky se zákazy , fotíme se mimo jezero, ale s krásným výhledem na Javorníky. Pak přejedem kolem nové maringotkové chatky u jezera a spouštíme se k Čimicím. Dále už jen po cyklostezce k Rantlu a na novoroční pivo.

Ed.

Než jsme se stačili na rantlu pozdravit, skupina odjíždí a partička na endurech zůstává. (ZdHa, RoTe, ZbPo, FrŠp, PaOu, Ka..)Takže sami od začátku. Stoupáme tedy na Sedlo, jedem dolů červenou. ZdHa lehne a je potlučenej dost. Přehazovačka KO, nějaký žebra a děravej loket. Vrací se hned, zbytek pak jedem dolů po trailu a Píťa trhá řetěz. Takže tak odjede sám dom a už jen ve čtyřech pokračujem na Rock. Loučí se mladej Kalňas a vyjedem si ještě na začátek Karlova trailu. Dobrý, ale klouže to fest. Robin si slušně ustele pod Kalichem, tak už radši jedem dom.